Jak zareklamować kartę płatniczą?

Niewłaściwie rozliczona transakcja płatnicza, źle zaksięgowana wypłata z bankomatu. To tylko niektóre z sytuacji, które powodują, że możesz złożyć reklamację karty płatniczej. Dowiedz się, jak to zrobić.

Jak zareklamować kartę płatniczą?
  • Michał Górecki
  • /
  • 15 lutego 2019

Kartę płatniczą można zareklamować zawsze, gdy nie działa właściwie. Do najczęstszych sytuacji, które powodują, że reklamacja powinna być złożona należą zdarzenia:

  • masz problem z wypłatą określonej kwoty z bankomatu, choć została pobrana z rachunku
  • potrącona kwota jest inna niż ta wypłacona w rzeczywistości
  • pojedyncza operacja została zaksięgowana kilka razy
  • zostały naliczone opłaty, choć nie powinny

Jak złożyć reklamację karty płatniczej?

Reklamacja może być złożona w placówce bankowej, przez telefon albo przez internet (przez system bankowy). Pod względem formalnym nie ma znaczenia, w jaki sposób tę reklamację złożymy. Taka sama "ważność" wniosku będzie w przypadku złożenia go w placówce lub przez internet i telefon. Ważny jest jednak czas. Im szybciej reklamację złożymy, tym szybciej będzie rozpatrzona.

Kiedy najpóźniej złożyć reklamację karty płatniczej?

Na zareklamowanie karty płatniczej konsument ma 14 dni od momentu, gdy zauważył jej niewłaściwe działanie. Bank jest zobowiązany do odpowiedzenia na reklamację w możliwie jak najkrótszym terminie. Nie powinien on przekraczać 30 dni, a w wyjątkowych sytuacjach, gdy sprawa jest skomplikowana 90 dni.

Jeśli jednak obawiasz się, że niewłaściwe działanie karty może być spowodowane używaniem jej przez niewłaściwą osobę, od razu warto taką kartę zastrzec i poprosić o wyrobienie nowej. 

Jak napisać reklamację karty płatniczej?

W reklamacji musi być wyraźnie oznaczony bank. Wpisujemy dane centrali banku. Oczywiście podajemy swoje dokładne dane z adresem, na który bank ma odpowiedzieć na reklamację. Podajemy też numer karty płatniczej, a także jak najdokładniej opisujemy problem. Dobrze będzie przedstawić również spis transakcji, które naszym zdaniem były źle rozliczone. Na koniec podpisujemy się. Jeśli nie złożymy na wniosku podpisu, bank nie przyjmie wniosku reklamacyjnego. 

Sprawdź także:

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!